Červenec 2013

New York City + New Jersey

23. července 2013 v 1:29 | Mišule
Po roce jsem se konečně vrátila do NYC! :-) z PA jsem odjížděla někdy kolem 9té hodiny a NYC byla krátce po 12.

Sedla jsem si na správnou stranu vlaku, takže jsem viděla jak Philadelphii, PA a následně měla i nádherný výhled na Manhattan. Můžu říct, že výhled na Manhattan je prostě dechberoucí. Minimálně já ten výhled miluji. A upřímně už se nemůžu dočkat, až poletím zase navštívit Mišku a zase si trošku prolezu NYC.

Přijeli jsme na Penn station a můžu říct, že zmatenější nádraží jsem asi v životě neviděla. Sice jsem se neztratila, ale za to jsem se pořádně zapotila. Dva kufry a jedna taška a do toho hledat odkud mi jede spoj do NJ - Milburnu?! To mi dalo vážně zabrat. První jsem se zeptala nějaký paní, kde vůbec mám sehnat lístek. Ta mě odkázala na Amtrak, což byla společnost, kterou jsem přijela (ten vlak). A to já jsem nechtěla. Takže jsem se vydala někam do háje a našla týpka, který mi řekl musíš doprava a rovně. No super, poslechla jsem ,ale objevila jsem se úplně někde v háji. Naštěstí tam byly informace, tak že se zeptám tam. Jenže byla šílená fronta a já měla asi 20 minut do odjezdu vlaku k Míše. Takže jsem začínala být nervózní. Ale všiml si mě pan policista, který ke mě přišel a ptal se, jestli něco nepotřebuji. Tak jsem mu říkala co a jak. Tak konečně jsem dostala pořádnou navigaci. Takže konečně jsem si koupila lístek a teď už jenom zbývalo najít vlak a nastoupit do správného vlaku. Asi 10 minut před odjezdem se ukázalo odkud ten vlak jede. Najednou se sebral dav spousty lidí a šel k tomu vlaku. Nastoupila jsem teda naštěstí do správného.
Jestli něco nepochopím, tak ten jejich systém jak štípou lístky. Dokonce jsem se pak ptala Lukase a Míši a ti mi to taky nebyli schopní vysvětlit. No nevadí.
To bych nebyla já, aby se něco zase nepotento, že? Oni říkali zastávky, ale bylo strašně špatně rozumět. Takže jsem vystoupila o jednu dřív, než jsem měla, ale naštěstí jsem si to uvědomila rychle, tak jsem zase nastoupila do vlaku a dojela na tu správnou zastávku. Tam si mě vyzvedla Miška a jelo se na oběd. Hrozně fajn!
Měla jsem štěstí, protože Miška je naprosto úžasná holka. Ani ve snu by mě nenapadlo, že si padneme do noty až takhle a že si budeme takhle moc rozumět. Po obědě jsme jely už k ní. Má naprosto úžasnou rodinu, nemluvě o malém. Malý prostě je naprosto úžasný dítě, ale taková malá casanova. No, zláme nejedno srdíčko. :-)
Večer jsme jely do kina na "This is the end", mám dojem, že v Čechách se to má jmenovat "Apokalypsa v Hollywoodu" nebo tak nějak. Určitě doporučuji shlédnout. Já už byla po druhé od té doby, co jsem byla u Mišky. Každopádně jsme se teda nasmály neuvěřitelně. Sranda byla najít naše auto. Respektive, jak se dostat zpátks na parkoviště. Já tam v životě nebyla, takže jsem netušila, kde jsme. Obchoďák byl totiž zavřený, takže přes ten jsme nemohly jít, takže jsme tam v noci bloudily. Ale cestu jsme našly.
Po návratě k Míše jsme asi kecaly do 3 do rána. Prostě jsme mlely, mlely, mlely a nic a nikdo by nás nemohl zastavit.
Co mě fascinovalo u Míši doma bylo, že mají alarm, jak z horou - Paranormal Activity - "Front door, OPEN" ... "Garage door, OPEN" .. To jako když si spíte a pak slyšíte "Front door, OPEN" .. a známe ty americký horory, všechno se to odehrává v basementu (v tom horším případě). To mě dostává ještě dneska, když si na to vzpomenu.
Jinak v 9 ráno jsme měli jet s Míšou a Lukasem do NYC. Takže kupodivu vyjíždíme na čas, nasedneme do auta a já si na křižovatce vzpomenu, že nemám nabíječku. No kdyby jenom nabíječku, já tam nechala i telefon a kdyby mi ho Miška nepřinesla, tak mi snad ani chybět nebude, což je v mém případě velice divné.
Jasný cíl po příjezdu do NYC byl Memorial 9/11. Takže jsme z nádraží odnesli kufry do úschovny a vydali se na metro. Konečně jsem se projela METREM ! KONEČNĚ! To by bylo, abych byla v NYC a neprojela se jim. Co mě překvapilo, stále tam měli cedule, že to jede na E "World Trade Center".
Když jdete na WTC/Memorial 9/11, tak byste správně měli mít TICKET, lístek, který si zabookujete online a nebo si pak můžete vystát frontu pár bloků od Memorialu. Lukas už tam byl x krát a nikdy lístek nepotřeboval, takže jsme z metra šli rovnou na Memorial. No jenže tam bylo lidí jak nas..., stoupli jsme si do fronty, kde stáli všichni, co neměli lístky. Přišel k nám borec a oznámil nám, že se musíme vrátit zpátky a jít si pro lístky. No, tak to jsme mysleli, že nás trefí. Bylo horko, my měli hlad, do toho já měla jet do Bostonu ve 2:30pm ! A v tu dobu bylo něco po dvanáctý už. No, takže samozřejmě mě bylo jasné, že nestíháme. Obzvlášť, když jsme viděli tu frontu na lístky. Takže já jsem bookovala nový ticket na 4pm. Vystáli jsme si frontu, dostali a zaplatili lístky a mohlo se jít zpátky. TY lístky jsou "zadarmo", ale doporučuje se dát "tip". Jelikož jsme měli na lístku, že tam máme být v 1:30, tak jsme měli hodinu času a rozhodli jsme se, že se skočíme najíst. Já teda neměla hlad, ale věděla jsem, že je to jediná možnost se jít někam najíst. A bohužel se šlo do McDonalds. A to byla obrovská chyba a jsem si jista, že ani jeden z nás už tam jen tak nepůjde. :-) Já tam od té doby teda nejedla.
Sebrali jsme se a šli jsme si vystát frontu. No k nas... bylo to, že jsme došli a už zase mohli lidi chodit i bez lístků, že jim je dávali na místě. To jsem myslela, že mě trefí.
Memorial 9/11 je něco neuvěřitelného a nepopsatelného. Doslova člověka zamrazí v zádech, když stojí na místě, kde se odehrálo takové neštěstí. Jako by něco bylo ve vzduchu. Procházíte samozřejmě kontrolou + rentgenem. Ten "park" je vyloženě nádherný. Je to hrozně moc hezky udělaný, ale kolem se stále maká. Koukáte na ty památníky a říkáte si wow. Čtete si ty jména a říkáte si, co asi tak prožívali? Co se ten den tady vůbec odehrávalo. Všichni jsme viděli televizní noviny, noviny a internet zaplavený tím, co se odehrávalo, ale nikdo, kdo to nezažil, si nedokáže představit, čím si ty lidé ve věžích procházeli. Ani já ne. Chvílema jsem měla až slzy v očích. Navíc vám ty památníky přijdou hrozně malý a to jsou udělaný dle původní velikosti dvojčat.
Co se týče uspořádání jmen. V severní "věži" jsou jména všech obětí (1,470 jmen), let 11 (flight American Arlines, to letadlo, které bylo uneseno z Bostonu a mělo letět do LAX), což je 87 jmen + 6 jmen lidí z roku 1993, kdy tam byl bombový útok tuším. V jižní věži jsou jména "first responders" - to jsou ti, kteří tam byli ze záchraných složek první a jmen je tam 441, dále oběti z věže, kde je 694 jmen, let 93 (ten "spadnul" v Pennsylvanii), obětí z tohoto letadla bylo 40, dále pak tam byl let 77, kde bylo 59 jmen, oběti z Pentagonu (125 jmen) a jako poslední let 175, kde bylo 60 lidí.
Když jsem koukala na dokumenty, četla různé články a sledovala všechna možná videa, tak jsem se dozvěděla, že mezi těmito obětmi byli i dvě české oběti.. To jsem třeba nikdy nevěděla.
Asi každý, kdo má možnost navštívit NYC by se měl jít na toto místo podívat. A to jenom proto, aby uctil památku všech zesnulých (nepočítám teroristy samozřejmě), všech těch nevinných lidí. JE to prakticky to samé, jako návštěva koncentračního táboru nebo podobných míst. Člověk má možnost se naučit něco o minulosti a době, kterou nezažil. Zvláštně v případě koncentračních táborů etc., připomenou si, co se dělo a proč se to dělo. A tak se poučit do budoucna, což někteří se asi nepoučí nikdy. Ale mimo jiné má člověk možnost uctit památku všech nevinných lidí a projevit trošku respektu. A je úplně jedno, že jste ty lidi neznali, naopak. Nikdy nevíte, kdy se tohle může přihodit vám nebo někomu z vašich blízkých.
Co mě naprosto dostávalo byla letadla. Koukáte si na World Trade Center 1 a najedou se zpoza věži objeví letadlo. A vás jenom zamrazí. Všichni jsme stáli na přechodu a koukali jsme s naprostým vyděšením. Ono fakt se člověk lekne. Protože to vypadá přesně stejně, jako když narazila letadla do dvojčat s vyjímkou toho, že tyhle letadla jenom prolítávala a nikam nenarazila - Díky bohu. Ale prostě je vidět, že to každého poznamenalo nějakým způsobem.
Takže já jsem opravdu nesmírně šťastná, že jsem měla tu čest být na Memorial 9/11..

Více fotek naleznete na mojí FB stránce www.facebook.com/misuleinusa

Jinak plánuji další výlet do NYC! :-) JE tam spoustu věcí, které chci ještě vidět, než pojedu domů.